Så når du dina kunder med det perfekta nyhetsbrevet

Som företagare är nyhetsbrevet ett av dina absolut bästa vänner. Det är ett billigt och effektivt marknadsföringsverktyg som hjälper dig att både nå nya och gamla kunder. För att lyckas är det viktigt att du både skriver snygga och genomtänkta brev som passar just din målgrupp.

Det perfekta nyhetsbrevet

Det är många företagare som har upptäckt hur effektivt det är att använda nyhetsbrev för att upprätta en relation med sina kunder. Det går knappt att gå in på en e-handel utan att rutan om att anmäla sig till företagets nyhetsbrev ploppar upp. Om du inte redan erbjuder nyhetsbrev på din sajt, så bör du verkligen göra det. Men det räcker faktiskt inte med att bara skicka iväg ett nyhetsbrev en gång i månaden för att garanterat behålla dina kunder: du behöver skapa det perfekta nyhetsbrevet. Vad är då det perfekta nyhetsbrevet? Jo, det är ett nyhetsbrev som både uppfattas professionellt samtidigt som budskapet är personligt. När kunden läser nyhetsbrevet uppfattas du och ditt företag som seriösa, samtidigt som erbjudandet och texten är riktad till just den kunden. Hur lyckas du med det? Det absolut enklaste sättet är genom att använda Ungappeds nyhetsbrev som du redan idag kan testa gratis. Du väljer då mellan färdiga mallar eller att designa ditt nyhetsbrev själv. Du får också hjälp att analysera dina nyhetsbrev så att rätt kundgrupp får rätt nyhetsbrev.

Nyhetsbrev handlar om relevanta erbjudanden

Först och främst är det viktigt att förstå att ett nyhetsbrev alltid måste innehålla relevanta erbjudanden. Du älskar ditt företag och dina produkter eller tjänster, men dina kunder är bara intresserade av att höra från dig om du har någonting som är relevant för dem. Om du just har fått in ett stort parti nya träningsjackor med reflexer som är perfekta för löpare, så är det inte säkert att dina kunder som köper innebandyklubbar kommer att vara lika intresserade av just sportjackor med reflexer. Eller om du har en bilverkstad som köpt in ett lager med snygga fälgar till BMW, så kommer ju inte det att intressera Volvo-ägarna. Se till att du har koll på vilken grupp som dina individuella kunder tillhör. Skicka endast ut nyhetsbrev med relevanta erbjudanden till just den gruppen. Naturligtvis kan du erbjuda flera produkter i ett kundbrev, Volvo-ägarna kan ju också ha en BMW stående på uppfarten, men ha de erbjudandena längst ner i brevet, inte längst upp. Dina kunder kommer egentligen inte att läsa ditt mejl, snarare bara skumma igenom det. Leta efter intressant ord och bilder. Låt de första meningarna och översta bilden alltid applicera till den kundgrupp som mottagaren tillhör.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *